celinnemartensson

Alla inlägg under september 2012

Av celinne - 29 september 2012 18:37

Jag lever värkligen livet, just nu! Älska älska livet! Är så jäkla nöjd med mig själv & min familj och vänner ni är helt klart bäst! Igår fick jag en ny ponny av mamma & pappa värdens bästa föreldrar som värkligen ställer upp till 110% Älskar er så mycket! Det blev en d-ponny valack, från irland som heter Munsboro Pedro och är 8 år gammal :) Och idag så var jag iväg med mamma & farmor och Jenny idag till stan. Då fick jag två nya täcken (ett blått fleece och ett svart fodrat regn) och pälsglans till Pedro! :D Så fin han kommer bli min älskling! <3 Sen var vi också och hämtade en tröja som kommit från hm, en ljusrosa med trekvartsärm och uringad bak! Sen åkte mamma och farmor hem och Jenny och jag fortsatte gå på stan! :) Vi var in på lindex och kolla på lite saker, så köpte vi en varsin bh också! Sen så var vi och fikade lite! Sen så stängde ju alla afärer vid 3 så då tog vi bussen vid halv tre, och sen kom Jennys pappa och hämtade oss vid fromskroken! Så skulle dem iväg och käka vid halv fem så vi hann ju inte vara så mycket mer sen men! Sen gick jag och mockade åt Pedro och Cola, fixade hö, sopade fint i stallet och bur ut vattenhinkar i hagarna! :)

Så nu sitter jag här och väntar på lite pizza sen ska jag gå på en promenad med Pedro efter jag käkat! :)


  

Jag å lille Pedro! <33

Av celinne - 26 september 2012 15:45

Har nyss käkat! Kom hem runt tre nån gång, alldeles genom blöt.. HÖST ...host!


Skolan idag då hade b språk (franska), so, no och svenska!


Franskan: Fick vi göra hörövningar & skrivövningar, läsa lite fraser och sjunga på franska ;) Vi fick sjunga ja må och leva (på franska) för en som heter Rasmus hade fyllt år, sen sjöng vi en annan låt som handla om nå djur!

So:n : Fick vi sammanfatta allt vi lärt oss under dessa veckor i so. Som ett litet prov! 

No:n : Fick lyssna när hon pratade om betygen och så gick vi genom lite vi jobbat med tidigare.

Svenska: Fick svara på nå frågor om sagor och sen skulle vi skriva en egen saga efter det! 


Endå ganska chill dag idag! ;)


 

Snygga vi är på so:n då, Helena till vänster Elin imitten och jag till höger ;)


 

Babes vi är då, Elin å jag! ;)




Nu ska jag plugga engelska och franska! Sen drar jag och rider på ringnäs! :D

Får se om jag updaterar nå mer idag, men vi hörs isåfall imorgon! Puss ;*


  

Av celinne - 26 september 2012 10:22

Jag har updaterat som en kråka länge nu!! Fått lite klagomål, så nu jäklar kör vi igen! :)


Hoppas ni inte tröttnat på bloggen bara för ni inte fått updateringar! Men jag har haft mycket med skolan nu, så ska hästarna och familj & vänner hinnas med också! Då blir det inte så mycket tid över men nu jäklar blir det updateringar här!


Ha det bra, slänger in ett inlägg efter skolan också! :)

Av celinne - 14 september 2012 09:17

 

Sitter nu här i skolan och surfar på datan innan lektionen ;) Snart ska vi ha teknik men de blir så chill för vi ska typ fixa nå med datorerna. Och nyss hade vi en mattelektion. ;)


Jag hann ju inte blogga ett smack igår, men jag ska berätta om dagen ikväll när jag får mer tid för efter skolan drar jag ner på stan med bästa och vänner :D


Hörs senare, pussar ;*

Av celinne - 12 september 2012 17:49

Började kl 08:00 idag. Franska som första lektion sen hade vi so, no och svenska! :) Slutade kl 14:00 idag, tog bussen från skolan som gick dräkt till Rengsjö, så på onsdagarna slipper jag åka till station först o ta en annan buss till Rengsjö! Så de var ju skönt. Var hemma runt 14:30 ungefär. Så då chilla jag ett tag sen började jag med franska glosorna, de var lite enklare den här veckan än förra men de är väll för vi bara har 2 dagar på oss den här veckan. Men jag är klar nu så de är skönt, för imorgon då har jag ju träning så då är de så himla skönt att slippa läxona då! :D Aa nu ska jag strax käka nå sen kanske jag ska vara med Kattri vi får se! :)

Uppdaterar ikväll, hörs! :D

Av celinne - 11 september 2012 16:21

Hemma nu helt slut efter en hel dag på Prästnäset! Men fyfasen vad kul vi hade de :) Vi fick köra massa olika random lekar, köra baner av olika slag! Idag handlade de om sammarbete :) De roligaste var när man skulle ha ögonbindel på sig o bli ledd av nån person, man vissteinte vem man blev ledd av heller! ;) Men de var as kul! Men något som var mindre kul var när jag skulle leda Helena o cirka ramlade, hehe.. ;) Jag å blinda, nja kanske jag är nog inte den bästa för sånt.. ;) Aja, gryym dag alla i 72!!! :) Älskar verkligen vår klass den är bäst!! :D

Av celinne - 10 september 2012 21:47

Go kväll på er allihopa, sorry för dålig updatering under dagen... Men det kommer nog vara så här under vecko dagarna.. Tuvärr, men lovar värkligen på att jag ska göra mitt bästa!


Aja, idag har jag gått i skolan från 09:00 - 16:00, lååång dag.. Aja, Måndagarna är sköna men dryga också.. För de är chill saker på shemat, men överdrivet med raster ;) Aja hade musik, franska, svenska, elevens val så de var chill de! :) Men på franskan fick vi rita eiffeltorn, eftersom våran franska lärare var på utedag med sin klass idag! Så de var riktigt chill de! :D


Efter skolan tog jag bussen in till station, och där efter tog jag 78 med älsklingen, hem till mig! Så jag har varit med han tills nu då, vi har varit nere på ip & kollat på damlagets match mot söderhamn! Rengsjö vann! :D




Aja, nu måste jag duscha och gå och lägga mig! Imorgon blir det utedag på Kampnäset, tagga!! ;)

Av celinne - 10 september 2012 09:34

Presentation


Hey hey, välkommen till min blogg !

På denna blogg så kommer jag blogga om lite allt möjligt men framförallt mest om hästar & ridning :)

Så jag hoppas att ni läser & kommenterar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jättebra
 Bra
 Ganska bra
 Sådär
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards